Dag 8 Chiang mai en het treetop adventure

6 juli 2016 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Wat een dag…

Veel te vroeg moeten opstaan, 6uur, we hadden echt geen zin! …Regent het niet… dan kunnen we annuleren…

Toch opgestaan, een stevige koffie gedronken en dan opgepikt worden op exact het afgesproken uur. Een busje vol mensen ook voor het touwenparcour.

Het treetop adventure: 35 verbindingen van boom tot boom met kabels, touwladders, dead-rides…

We hebben een uur gereden en in het busje van links naar rechts gegaan in alle haarspeldbochten. Eindelijk waren we er, benen strekken, uitrekken, gapen…

En nu…

Namen invullen, gegevens, ons klimharnas aangekregen, een flesje water, onze rem, klaar om te vertrekken.

Opnieuw een korte rit en dan konden we eraan beginnen. 4 mannen van het parcour en 8 volwassenen en 1 kind. Na enkele instructies kozen ze Tim uit om te beginnen. We wisten wel meteen dat hun gerief stevig genoeg was. Ik was tweede, beetje eng, maar wel SUPER. De mannen waren heel vriendelijk en heel duidelijk. Sommige afreizen waren zo snel dat we zelf moesten afremmen, met onze rem. Een bamboestok met zijtak in scherpe hoek naar beneden. Deze moesten we dan tegen de kabel houden en naar beneden trekken. Alleen maar op hun sein en stoppen op hun bevel anders stopten we 3meter te vroeg en hing je daar maar.

Sommige glides waren vertikaal, gewoon naar beneden glijden/vallen. Superleuk, maar ook wel best eng. Het meisje dat mee was, was hoogstens 7 en ging overal vol enthousiasme mee. Heel leuk om te zien. De 4 aziatische vrouwen gilden en schruwelden overal bij tot groot plezier van de begeleiders die dan nog wat aan de kabels schudden.

Ondanks de taalverschillen een heel leuke bende.

Tim en ik waren meestal proefkonijn van de bende, maar we wogen ook het zwaarst dus dan waren de begeleiders voorzien. Ze vonden ons wel sterk, en vroegen of Tim in het leger zat. Wel echte grappenmakers, ik moest achter mijn ‘bigass’ aan (Tim). Eens leuk om te horen over een ander en niet mijn eigen bigass.

Het was veel te snel gedaan naar onze zin, we waren ontzettend wakker en klaar voor nog. We kregen nog een T-shirt, een diploma en lunch. Kan niet beter. Daarna weer een uur in de auto, iets langer want oja file. Tim besliste dan ook meteen om een brommer te huren, de ideale manier hier om je in de stad voort te bewegen.

Na een korte pauze in het hotel op weg naar een verhuurzaak. Keuze genoeg zowel aan brommers als aan zaken.

Na een keuze gemaakt te hebben, betaald, en we konden vertrekken.

Ik heb juist mijn visum in onderpand moeten geven… komt wel goed.

We beslisten meteen om naar de zoo te gaan en het reuze aquarium daar te gaan zien. Na een leuke en verkoelende rit de zoo van chiang mai binnengewandeld. Een hele mooie zoo en een hele grootte. Veel steile heuvels en veel km, maar wel prachtig aangekleed. Het vissenaquarium was idd reusachtig en heel speciaal om te zien. Vissen boven je, links, rechts… we hebben veel gefilmd en foto’s gemaakt.

We hebben olifanten eten gegeven, nijlpaarden gevoed en cheeta’s vlees gegeven. Dingen die je bij ons niet moet proberen. We hebben saaie panda’s gezien, luie orang oetangs en verhitte neushoorns. Na een reusachtige wandeling waren we erg moe en zijn we terug op weg gegaan naar de ingang.

Op zoek naar een tankstation anders waren we niet veel met onze tweewieler, onze ideale taxi. Na google te hebben geraadpleegd, getankt en via google maps ons een weg naar het hotel genavigeerd. Vooral niet vergeten links te rijden…

In het hotel snel nog een plons in het zwembad en dan opnieuw onderweg, iets gaan eten. Via tripadvisor een paar leuke stekjes gevonden en genavigeerd met maps. Leve het internet zou ik zo zeggen. Heerlijk gegeten en gedronken en nu aangenaam vermoeid en na een lekkere en zeldzame orval, op bed ons nieuwste reisverslag aan het typen.

Morgen tijgers op het programma. Kleintjes, grote en reuzengrote… toch een beetje nerveus.

Tot morgen en slaapwel iedereen