dag 16 laatste dag bangkok en naar de luchthaven

14 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Hoihoi iedereen,

Hier is het nu 20u , we hebben net heerlijk rustig gegeten op het balkon in de baiyoke. Het was een luxe verwenning en best exclusief. We zaten er helemaal alleen en hadden 3 bedienden. Heerlijke bereide vis, sushi en sashimi, kreeftjes en krabben, vissoep en dan nog Ceaser salad en lendebiefstuk en vis op hete plaat en dessertbordje en fruitbordje en pannenkoek en thee en koffie en wijn en cocktails en… veel te veel.

Helemaal in ons romantische uppie met een prachtig uitzicht.

Alles aan tafel gebracht, geen buffet zoals gister. Gisteren was het heel lekker, maar ook best luidruchtig en veel volk. We moesten vaak aanschuiven voor bepaalde schotels en vaak was het al wat drooggewarmd. Maar vooral het volk was vermoeiend.

Vandaag was heerlijke rust een simpel deurtje scheidde ons van het gepeupel ;-)

En ook al werd het zwart door de onweerswolken, er is geen druppel regen gevallen zolang we buiten zaten. Het was 1 van onze duurste diners, maar we hebben er volop van genoten. Tim had wat pech met de vis, maar kon goed genieten van het overige. Ik heb zijn visporties mee opgegeten en heb mij dus weer over-eten. Maar ik kon die vis nu toch echt niet laten liggen. Toine begrijpt me vast wel J

Na ons eten , nog wat genoten van het ronddraaiende uitzicht en weer wat tss liften gesprongen. Nu zitten we hier op de kamer, om 22u worden we opgehaald en tegen 2 u vertrekt ons vliegtuig. Nog een drukke agenda dus.

Momenteel zitten we in de superior suite. Ook weer prachtig uitzicht, maar nu met een eettafeltje en nog een zetel erbij. Ja, de hele kamerwissel hield toch weer meerdere bezoekjes aan de balie in. Om 11u uitchecken, okay, ikke naar beneden om uit te checken en weer in te checken natuurlijk. 2x veranderd van balie, ik stond blijkbaar niet goed. De ene is uit- en de andere inchecken. Ik moet beide doen!

Ok, ze snappen het. Volgende probleem de volgende kamer is niet klaar, had ik al zo’n vermoeden van. Oplossing hou de andere kamersleutels nog en om 14u kun je weer inchecken. Later is ook geen probleem. Ok, de volgende moet dus wachten op zijn kamer omdat wij er nog inzitten… en wij wachten op anderen…

Ach ja, wij de stad ingetrokken op zoek naar bewakingscamera’s aan een mooi prijsje. Een winkelcentrum gevonden met enkel elektronica en gadgets. Echt iets voor Tim, 4verdiepen vol dat soort winkels. Na grondig onderzoek ontdekt dat ze hier voornamelijk analoog werken en meestal rond de 1 à 1,3 megapixels. De camera’s die wel voldeden waren dan weer lomp en veel te groot. Ach ja, was ’t proberen waard.

Op de terugweg nog gebakken sprinkhanen gezien, maar dat hebben we overgeslagen. In het hotel na nog een kwartier eindelijk de kamerwissel kunnen doen (15u ondertussen) en ons omgekleed om te gaan zwemmen. Heel verfrissend en ontspannend na ons plakkende wandeling en moeizame balie-wachttijd.

Na het zwemmen nog wat ontspannen op de kamer en dan gaan eten rond 18u.

Voila, dit was onze laatste dag bangkok en laatste dag thailand. Een heerlijke reis die ik iedereen zou aanraden en zo opnieuw zou doen!

Dankjewel nonkel Marc en tante Christel om dit voor ons mogelijk te maken. Het zijn heerlijke weken geweest!

We nemen met spijt afscheid van dit land, maar verlangen ook naar ons huisje en al onze familie en vrienden.

Dikke kussen en morgen nog een laatste reisverslag over de vliegreis huiswaarts.

Xxxxxxxxxx

Tim en Vicky (meneer en mevrouw Praast-Aneca)

1. Poppemie:
    14 juli 2016
    mmmmmmmmmmmmmh zag er een zalige reis uit he schattekes! jullie genieten ervan, das duidelijk! maar helaas, aan alle mooie liedjes komt een einde he, dus kom maar lekker terug naar de Belgische regen!!!! :-p
  2. Nonkel Marc:
    14 juli 2016
    hallo toeristjes,
    dat was graag gedaan ,we zijn blij dat jullie er hebben van genoten
    en de reisverslagen waren heel leuk , net of we er zelf waren
    tot later
    N Marc,T Christel en Rino