dag 13 beetje frustratie, maar ook een heerlijke avond in Hua Hin

11 juli 2016 - Hua Hin, Thailand

Goeiemorgen iedereen,

Gister was ik te lui om nog te schrijven en Tim vond dat ik het moest doen dus… zijn we een dagje te laat.

We doen hier zo weinig dat het op ons gemoed speelt. Niks doen is leuk, maar op den duur steekt het toch zwaar tegen. Zo’n prachtig land, maar we voelen ons een beetje opgesloten in Hua Hin. De badstad bij uitstek, maar wij zijn duidelijk geen strandliggers. Het stadje begint hier pas te leven bij het vallen van de avond. ’S Ochtends is er geen ruk te doen (excuseer mijn gefrustreerd woordgebruik). We hebben na het heerlijke ontbijt weer wat op tripadvisor en google gezeten en besloten naar het pranburi forest park te gaan, een natuurreservaat. Daar konden we door de mangrovebossen wandelen, strandwandeling doen en door het junglebos wandelen. Niet zeer toeristisch aangegeven wel prachtig verzorgd. De mangrovebossen waren ook heel tof en stil. Veel krabbetjes gezien en Tim blijft beweren dat hij een grote spin zag (waarschijnlijk een plantje). Net toen we de strandwandeling maakten begon het een beetje te regenen, om daarna gewoon de hemelsluizen open te zetten op 2 minuten waren we weer nat tot op ons lijf. Kletsnat en omgeven door zand… Neen, laat maar. Beetje teleurgesteld de auto in.

Ok, we rijden nog 40min, hopelijk zijn we met de airco dan weer droog en dan kunnen we de grot gaan zien. Weeral een tempel hoog in de bergen, maar met veel mooie natuur errond, de prayanakorn cave. Daar gearriveerd de ingang gezocht, het was ondertss op het warmste punt van de dag. Ingang kostte 300thb elk, de boot erbij kostte nog eens 200thb elk. Tim zag de klim voor weer een tempel niet meer zitten en vond de prijs voor de ervaring niet waard. Ik zag het in mijn eentje niet zitten en we zijn dus lichtelijk teleurgesteld vertrokken. Ik voel dat we het zoeken naar mooie ervaringen wat moe worden en Tim rijdt hier ook, dus dat zorgt voor hem ook voor een extra inspanning. Ik begin de gidsen die we hebben gehad steeds meer te waarderen. De mensen staan hier heel positief tegenover toeristen, maar echt duidelijk voor ons is het niet. Nergens geen duidelijke borden of verantwoordelijken en je weet niet waar je kunt discussiëren over prijzen en waar wel. Een plaatselijke gids kent het reilen zeilen en leidt je tot de beste plekjes op no time. Hua Hin heeft minder activiteiten dan de andere steden en is hier nog eens 2 tot 3 maal zo duur. Een fietsrit hier zoals in Bangkok is hier 3maal de prijs, maar nergens staat wat, hoe en waar je naartoe gaat. We zijn ondertss al een paar keer teleurgesteld na een tripje hier, dus zijn we ook minder snel geneigd nog eens veel te betalen.

Ach ja, na wat samen onze frustraties kwijt te raken in het zwembad, ons voorgenomen om er een fantastisch avondje van te maken. Dat is gelukt.

Met de auto naar het stadje, geen parkeerplaats gevonden voor ons bakbeest en dus de auto dan maar teruggebracht naar de verhuurders. Voila, opgeruimd staan netjes!

Naar het strand gewandeld en op 1van de terrasjes boven het water lekker gegeten. Ik ben weer voor de lekkere vis gegaan, Tim voor zijn favoriete schotel kip met cashewnoten. Mmmmm, lekker. Kokosnootje om mee te eindigen en dan een lekkere wandeling langs het avondmarktje. Lekker relaxed, heerlijk genieten. Na de markt nog wat overheerlijke kokospoffertjes gekocht en dan de tuctuc naar het hotel. Heerlijk voldaan nog 2filmpjes bekeken en dan naar dromenland.

Er zijn hier toch wel zaken die ik ga missen in België, en dat zijn die heerlijke kokospoffertjes, de koude thaise roomthee en de ritjes met de tuctucs. Maar we beginnen ook wel enkele dingen van thuis te missen, minder muggen daar, het ietwat gecontroleerdere verkeer en jullie natuurlijk!

Tot morgen!