dag 12 met de auto naar het grote bronzen beeld

10 juli 2016 - Hua Hin, Thailand

Goedenavond allemaal,

Na vandaag hebben we denk ik alles gezien wat er aan de toerist wordt aangeraden in Hua Hin.

Vanmorgen zijn we weer lekker lang blijven liggen, beetje tv  gekeken en op ons duizendste gemakskes naar het ontbijtbuffet gewandeld. Ik heb ditmaal Thais ontbeten, rijst en groenten en vleesgerechten. (Zelfde als avondeten hoor) en natuurlijk ook het verse fruit. Net ontdekt dat we ook thaise thee en koffie konden vragen (ijsthee en ijskoffie) en smoothies konden krijgen. We ontdekken elke dag wat meer bij het ontbijt. Tim heeft iemands omelet gepakt (je kunt een omelet op maat krijgen, maar ze onthouden moeilijk wie wat vroeg, Tim dacht: eerst komt eerst krijgt) en ik ontdekte de koffiebar.

Na het ontbijt vertrokken zonder enige haast. Onze sjieke bak ingestapt en tripadvisor met de maps gps gebruikt om ons tot de eerste locatie te leiden, het grote monument van de grote monnik. In het thais: huay mongkol temple. Ja, en het is zondag, familiedag, veel volk dus bij de tempels. Busladingen vol worden afgezet, overal kraampjes met kleine amuletten en geluksbrengers of velletjes bladgoud om op de buddha- en monikkenbeelden te plakken als soort van offer. En man man, wat blinken de beelden hier. Duidelijk een zeer populair monument. En reusachtig groot, een beeld van een oude monnik, gerimpeld en al, met een rare grijns op zijn gezicht. Beetje eng eigenlijk, rare houding ook voor zo’n reusachtig beeld. Na de nodige fotootjes terug in de auto. We waren langer bezig met parkeren dan met het bezoek. Vreemde thaï, veel heisa en een reusachtig plein voor 1 reusachtig en heilig beeld. Ze zien het wel groots. Nu weet ik ook, denk ik, waarom al die tempels altijd zoveel trappen klimmen is, zo heb je tenminste het gevoel dat je nog iets gedaan en gezien hebt ;-)

Op de terugweg even gestopt aan het kunstenaarsdorp. Heel leuk initiatief. Meerdere kunstenaars leven en werken tesamen en bieden zo een grote galerij en winkel aan om hun werk te verkopen. Mooie dingen gezien, naar de avond toe waarschijnlijk veel levendiger, maar nu ook al heel boeiend en tof. Tim had hier een nieuw vriendje gevonden, een kleine rosse tijgerkitten. Die bleef na enkele aaitjes volgen.

Na het kunstenaarsdorp nog een stop gemaakt bij een airsoft shooting range. Yannick hier had je bij moeten zijn. Tim koos om met een sig sauer en een M16 te schieten. Ik had daar minder zin in, maar heb vol enthousiasme gefotografeerd en gefilmd. Het was targetshooting en best actief, in deze temperaturen nogal intens. Het zweet droop van Tim’s gezicht. Ik ben ondertss al voorbereid en heb natte doekjes mee om te verfrissen.

Na 2 uurtjes fun, afscheid genomen, van de heel behulpzame en vriendelijke mensen daar. Terug in de auto gestapt op weg naar het hotel, eerst nog wat gegeten onderweg en dan rustig uitbollen in de hotelkamer. Filmpje gekeken, zwembadje gedaan…

Dan terug in de auto op weg naar de avondmarkt, opnieuw met behulp van maps tot daar geraakt. Wat moeite gehad om voor ons beest van een voertuig parking te vinden en dan gezellig wat gekuierd over de markt. Nog wat geknabbeld, (vleessatéeetjes, kokosnootdrink, en lekkere cocospannenkoekjes, de thaï zijn ferm goed in hun zoetigheid, verslavend lekker!). Hier en daar nog wat gekocht en gekeken en dan lekker terug op weg naar het hotel.

In de hotelkamer nog wat geskyped met de familie en nu lekker aan het genieten van een filmpje. Slaapwel!

Dikke kussen

T en V

1. Ma en pa:
    10 juli 2016
    Alle zo te horen hebben jullie hetvdzn toch iets rustiger nu een bertje langer slapen en voorvdecrest wat genieten!!slaapwel en tot de volgende xx