Dag 11 resort Hua Hin en op zoek naar auto of motor

9 juli 2016 - Tambon Hua Hin, Thailand

Hallo iedereen,

Waaaw, wij hebben heerlijk lang en lui uitgeslapen. Op ons duizendste gemak douchke gepakt, aangekleed en met de houding van een doorgewinterde reiziger naar het ontbijtbuffet gesloft. Heerlijk ontbeten, ons geërgerd aan de onbeleefde toeristen en een vlotte babbel met het zaalpersoneel gedaan.

Aaah, heerlijk ontspannen.

De toeristen-elite van Hua Hin is hier van een heel ander soort dan deze in Chiang Mai of Bangkok.

Hua Hin is een badplaats, net zoals Knokke of De Haan bij ons. Duur, kaal en veel strandtoerisme. De toeristen verblijven hier grotendeels in resorts, net zoals de onze. Ik kan er toch niet aan doen om mij toch wat minder op mijn plaats te voelen hier. We hebben hier duidelijk minder geld dan de andere toeristen.

Maar we hebben wel ballen aan ons lijf, zeker Tim toch. De mijne zijn eerder figuurlijk. Nooo ladyybooy! Wij durven ons resort tenminste verlaten en Hua Hin en omtrek verkennen… op ons uppie. Ja, via het hotel kun je het ook doen, maar ze rekenen hier toch goed door. En neen, we willen op ons eigen tempo ontdekken.

Daarom na het ontbijt te voet vertrokken uit het resort, de werkmensen hier trokken al rare ogen. Maar ze knikten wel heel instemmend als ze ons plan hoorden. Het stadje intrekken en een auto huren! Freedom!

Ok, toch wel ver stappen langs die wel heeeel drukke autoweg… pfff 6km dat wordt ff afzien. Hmm, of niet… voor we het wisten stond er al een taxi naast ons. 200thb om met tweeën tot in het centrum te worden gebracht, tja, beter dan stappen… okay!

In het centrum afgezet en nu op zoek naar car rentals. Er zijn er genoeg, maar niet met de auto die Tim graag wilt, toyota fortuner of een ford ranger in automatiek. Hmm, tja verder zoeken, hè. Na 5 verhuurbedrijven te hebben bezocht toch een bedrijf gevonden dat nu, meteen, een vergelijkbare auto had. Zo zaten we mooi hoog boven het verkeer en konden we best ruw terrein doen.

Een nieuw model, nieuwe auto, maar wel met 350 000km. Zo goed als nieuw dus ;-) maar wel met een 4 liter turbo diesel in, Tim was in zijn nopjes :-)

Het kost hier geen geld en om eerlijk te zijn, zitten we zo niet meer vast in het resort.

Op weg naar avontuur, heerlijk airco in de auto.

Ok, waar willen we naartoe, wat is er hier te zien? Tripadvisor geraadpleegd en wat beginnen rondrijden. Eerst een safaripark met tijgers, olifanten, krokodillen en slangen en ook nog lama’s. Hmmm zoveel dieren op 1 plaats maar het is geen zoo. We hadden al wat vraagtekens. Ook konden we hier met quads rijden, shows zien met de beestjes, olifantrijden etc…

Waw, alles in 1 plaats! Ja, we zullen eerst zien. We zijn best sceptisch binnengestapt, kunnen we eerst wat rondkijken? Ja, maar dan moeten we eerst een ticket kopen voor 1 van de shows. Okay, 650 thb per persoon voor de olifantenshow.

Wat ons eerst opviel was dat dit zeer kleine olifantjes waren, het was een heel entertainende show. Olifanten kunnen ontzettend veel en zijn zeer behendige dieren. En hoe wonderlijk het ook is om een olifant op zijn voorpoten te zien lopen, het voelt toch best onnatuurlijk en niet helemaal juist. Het is voor ons moeilijker te aanvaarden, komende uit een maatschappij waar dit soort zaken als dierenmishandeling worden beschouwd. Ik denk nu wel dat de olifanten hier goed verzorgd worden en mss wat plezier hebben aan het uitvoeren van de truucjes, maar toch…

Hierna zijn we wat gaan rondwandelen in het park, heel mooi onderhouden, overal drank- en eetplaatsjes. Een beetje als een pretpark bij ons, eten en drinken is er altijd een stuk duurder. Doorgewandeld naar de tijgers, prachtige beesten in best grote kooien, maar allemaal vastgeketend aan 2 m lange ketens. Ze zagen er minder stevig of vol uit dan in het park in Chiang Mai…

Hier kon je de kleine tijgers van 1maand oud aaien, oppakken en knuffelen tegen betaling. 1 maand dat is echt jong! In Chiang mai mochten we deze van 3maand enkel aaien, niet oppakken of langsvoor naderen. Deze van 1 maand lagen zelfs in speciale afgesloten verzorgingscrèches.

Hier liepen ze rond met een tijgerkitten van 3 a 4 maand. Pak maar op en trek maar foto’s tegen betaling. Neen, het voelde niet juist. Veel vrijheid als bezoeker had je er ook niet. Neen, weg hier.

De auto in en op weg naar het volgende, op de terugweg kwamen we het monument van de 7 koningen van Siam opgericht door de huidige koning zelf, Ratchapak park. Een heilig en veelbetekenend monument voor veel Thaï. Interessant om te zien, groots voornamelijk, maar vooral leuk als stop onderweg, niet als daguitstap.

Nu op weg naar chopstick hill (khao takiab) ook vlakbij, met de staande Buddha. Ook weer heel impressionant, we zien die Buddha staan vanaf het strand van ons hotel, best een eindje.

Trapjes beklommen , genoten van het uitzicht weer naar beneden en lekker gaan eten in het visrestaurant aan het strand. Lekkere inktvis gegeten en veel kokosnoten leeggedronken.

Opnieuw in de auto en terug naar het hotel, eerst nog een stop aan een 7 eleven (supermarktketen die overal in thailand in enorme hoeveelheid te vinden is) voor wat knabbels en drank voor in onze kamer. We hebben genoeg gegeten om de avond door te komen.

Eerst wat genieten van het zwembad en ons dan lekker terugtrekken op de kamer. Heerlijk ontspannen, nu nog wat familietelefoontjes (leve skype) en dan lekker slapen.

Tot morgen, dikke kussen

T en V

1. Katrien en kenneth:
    9 juli 2016
    Das denk ik de beste vakantie beschrijving ooit ook de langste die ik tot hiertoe heb gelezen was ZO voorbij . Verwennerij daar precies