dag 10 op weg naar hua hin

8 juli 2016 - Hua Hin, Thailand

Goedemorgen!!!

Weer vroeg opgestaan. Veel te vroeg naar mijn goesting, beetje een ochtendhumeur. Het idee van het wachten op de vlieger, een anderhalf uur vliegen en 3 uur rijden, bracht me niet meteen in hogere sferen.

Na Tim’s gebruikelijke plagerijen toch weer wat beginnen lachen. Na een fantastische knuffel weer wat tot de levenden gekomen.

Tegen dan was het al half acht en stond de chauffeur al op ons te wachten, aaargh. Neen! Eerst ontbijt!

Ze zijn hier heel vriendelijk en geduldig. Het was tenslotte nog geen 8uur. Een kwartier en een lekker ontbijtje later zaten we in het busje op weg naar de vlieghaven. In de vlieghaven waren we op 5minuten door de veiligheids-check. Nu nog inchecken, maar eerst de juiste balie vinden. Daar nog moeten bijbetalen omdat we over de 20kg zaten. We kregen daar ook etensbons van 250thb om op te gebruiken op de vlieghaven. Ik dacht: ‘waw, gratis eten voor zo’n korte vlucht!’ Mja, gratis met reden, de vlucht heeft serieuze vertraging. Nu zitten we dus voor de mc donald met een colaatje onze reisverslagen bij te werken en te wachten op onze vlucht. Onze gidse Anouch had het al eerder gezegd, in thailand is het vervoer nooit op tijd, maar het komt er altijd wel uiteindelijk.

Tot zover onze dag, geen idee wnr we in Hua Hin aankomen en of we dan nog veel fut gaan hebben.

Tot in deel 2 ;-)

Xxx T en V

Deel 2 reis naar Hua Hin

Ewel, de vlucht die normaal om 10 u10 moest vertrekken is pas om kwart na 12 opgestegen. Ons kruiswoordraadselboekje is volledig opgepuzzeld, best problematisch, want thaise puzzels kunnen we niet echt oplossen.

Op de vlucht zelf kregen we nogmaals eten, en dat voor een binnenlandse vlucht van maar anderhalf uur.

Na de vlucht in bangkok afgestapt en naar de toiletten gespurt. Na al die cola en thee en water tijdens het wachten en de vlucht moesten we plassen gelik een zwanger wijf ( tim’s woorden) Daarna ff gebeld met het thuisfront tijdens het wachten op de bagage, dankjewel voor de afleiding Joke ;-)

Na onze bagage terug te vinden op weg naar de uitgang en op zoek naar de chauffeur. Ook die gevonden en de reisweg gestart van bangkok naar Hua Hin. 3 uur rijden, pfff over de file – ring van bangkok. En dat met een chauffeur met weinig geduld en zo bijziend als een paard met oogkleppen. Nu weet ik meteen dat er ook hier verkeersfrustratie en mss een beetje agressie is. Maar die 3 uur lang kwam er geen geluid uit de man, geen grom, gemorrel, gescheld… niets.

Na 3 uur lang te zitten gokken weke auto hij nu weer de pas ging afsnijden aangekomen in het resort Anantara.

Een poepsjiek hotel, excuseer ‘resort’. Madam aan de receptie maakte de fout onze kredietkaart in twijfel te trekken. Maar juffie had niets te zeggen, de boel is betaald en mastercard is een geldige variant van visa. Ze had wel door dat ze niets konden ‘reserveren’ op deze kaart. Haha, hadden wij ze lekker liggen. Wilde ze ons nog een betaalkaart van het resort verkopen. Als wij er 10 000 thb (250euro) opzetten kregen we er 3000 (75 euro) bij. Hiermee konden we dan alles betalen. En geen zorg dat kregen we vlot op. Jah, logisch we krijgen geen refund op het einde.  Dan krijgen we het zeker op, cadeau gaan we het ook niet geven. Neen, we wilden niet. Daarna nog wat reclame voor de visbbq morgen. Echt lekker, echt goed, uhuh, en beetje heel prijzig. We zien wel.

Allemaal heel vriendelijk, maar laat maar. Eenmaal in de kamer proberen uitzoeken wat betalend is en wat niet. Pfff, dat mag duidelijker. Is de wifi nu gratis of niet, na een telefoontje wel, na inloggen blijkbaar niet. Laat maar zijn, we kunnen met het internet van onze gsm's een eigen hotspot maken. Toch een zware tegenvaller zo’n sjiek hotel maar geen gratis wifi, iets wat zelfs in het kleinste cafe logisch is. Tja, 5sterren moeten ergens uit betaald worden.

Na een beetje afgeknapt te zijn, het resort gaan verkennen en wat eten. Het eten is er, best logisch, duurder dan we gewoon zijn. Maar het is er wel ontzettend goed en heel verzorgd. Ach af en toe wat extra kan ook wel eens. Na het eten en het overheerlijke dessert van cocosijs in een gekookte cocosschil met een amandelcake, een mooie wandeling gemaakt en van de hangmatten, uitzichten en strand genoten. Na pootjebaden in het maanlicht terug naar de kamer. Nu lekker slapen en nog beter ongelimiteerd uitslapen :-)

Slaapwel iedereen!

Tot morgen