dag 14 lekker lui genoten van de laatste avond in hua hin

12 juli 2016 - Hua Hin, Thailand

Goedenavond iedereen,

Vandaag hebben wij ons aangepast aan het trage en nogal luie tempo overdag. Filmpjes kijken, zwembadje doen, niksen, onze laatste in de 7 eleven gekochte gin tonic opdrinken. Bwaaa, nie teveel gebeurd dus. We hebben een ara goeiedag gezegd in onze resort, hij bewaakte de door ons lang gezochtte handdoeken. Met wat gepaai en hallo’s, beestje mooi afgeleid en handdoeken verovert! Het avontuur van de dag ;-)

Naar binnen moeten spurten door de watersluizen die weer vol open gingen. Tegen 18u onze neus buitengestoken en beslist om buiten te gaan eten. Terug naar het haventje en in 1 van de restaurants genieten van een veel te groot en lekker bord eten.

Onze resort buiten gewandeld met paraplu, als we die mee hebben regent het niet. Iedereen kent de paraplu regel, niet?

We hadden nog geen 10m gewandeld of er stond een veredelde tuctuc achter ons: ‘taxi taxi?’ Ja hoor, daar hadden we op gerekend. Naar het haventje!

Daar aangekomen een lekker restaurantje uitgekozen.

Pizza voor Tim en vis voor mij. Toch maar niet buiten gaan zitten, you never know, ondanks de paraplu. Nu zaten we naast een dooie kakkerlak. Als er nu iets is waar ik moeite mee heb, is het een kakkerlak. Slangen, tijgers, krokodillen best, maar geen vieze kakkerlak ook al is het een dode.

Tim heeft nog wat gelachen, ik wat gepruild, maar wel heel erg genoten van het eten. Beestje dood, dus kon ik het negeren.

Na het heerlijke eten nog wat gaan wandelen en we kwamen langs het Hilton hotel. Prachtige locatie, midden in de binnenstad tss de restaurants. Tim wilde tot boven in de skybar om van het uitzicht te genieten, een fantastisch idee. Hua hin toch weer wat meer geapprecieerd van bovenaf. Lekker genoten van onze cocktails met heerlijk uitzicht en elkaar natuurlijk. Na dit plezier nog wat het toerist'je gespeeld in het hotel en het zwembad en privéstrand goed bekeken. Knap hotel, en zelfde prijs als ons resort. In de toekomst weten we nu wel beter. Daarna nog op zoek naar de kokosflensjes op de avondmarkt, maar toch weer enkele boodschapjes gedaan. Stickertjes voor de neefjes, ondergoed voor Tim, hij is er met dit weer met soms 2 per dag doorheen gegaan, en nog een cool gadget. Een VR bril voor de smartphone (3D beleving).

Tussen het kopen door gaan genieten van een voetmassage. Heel ontspannend en met een directe verzorging van al die vervelende muggenbeten. Tim zijn pijnlijke hiel is eindelijk weg, dus een aanrader voor iedereen met pijnlijke of gezwollen voeten!

Dan nog iets gaan drinken bij een bar aan de markt en nog eens naar het thuisfront gebeld.

Daarna op zoek naar de flensjes, maar we waren te laat. Ze waren al opgeruimd. Meer geluk in Bangkok morgen.

Taxi terug naar het hotel om daar de VR bril uit te testen. Heel tof, je kunt er zelfs de koptelefoon aankoppelen. Spelletjes, rollercoasters en horrorverhalen. Ik heb net nog een filmpje gemaakt van tim die als een dolleman in de kamer staat te draaien met de bril op… in zijn nakie…

Een filmpje niet voor gevoelige ogen ;-)

Dikke kus iedereen, wij gaan slapen!

T en V

1. Katrien en kenneth:
    12 juli 2016
    Lekker rustig op vakantie meer moet da ni zijn