Dag 1 Bangkok leren kennen

29 juni 2016 - Bangkok, Thailand

Zo hier zijn we dan :-)

Na een 11 uurtjes vliegen zijn we geland in Bangkok (BKK), alles vlot verlopen en met een persoonlijk tv-schermpje voor ons ging de reis goed vooruit. Slapen daarentegen ging net iets moeilijker jammer genoeg, maar af en toe toch wel eens ligt ingedommeld..

Bij het buitengaan van de luchthaven, om 7u s'morgens, viel de warmte al heel goed op of eerder op ons. Zo goed zelfs dat ons privé-vervoer met de airco op 26 graden zelf verfrissend aanvoelde. Na een goede 40 minutjes rijden had ik al door dat het verkeer in bangkok niet zo veel verschilt met de Antwerpse ring, hier sta je namelijk ook regelmatig vast.

Eenmaal bij ons hotel te zijn aangekomen, hebben we alles ingecheckt en vervolgens een jetlag-dutje van 4 uurtjes te ondergaan. Eenmaal wakker zijn we er vervolgens te voet op uitgetrokken, tot in het moderne centrum van deze wereldstad van formaat. Hoe modern dit toch is... de bovenleidingen van de elektriciteit zijn hier echt verbazingwekkend (zie foto).

Na wat lokale marktjes en al wat lokala specialiteiten geproefd te hebben, zoals fruitshakes en de melk rechtstreeks uit de kokosnoot, hebben we een dagticket genomen voor de BTS. Dit is een mono-railtrein die boven de straten van bangkok rijdt, hiermee zijn we vervolgens bij het bekende Lebua Hotel geraakt met de beroemde Skybar. Zie de film 'the hangover 2'. Hier zijn we met de lift tot het 64ste gegaan en hebben er vervolgens in de skybar wat gedronken. Na deze filmervaring zijn we op de terugweg gegaan naar ons hotel.

Hier aangekomen gaan we nog even het zwembad verkennen en vervolgens een dutje doen, tot nu toe is Bangkok helemaal wat we gehoopt hadden!

Tot dag 2 :-) X

1. Ma en pa:
    29 juni 2016
    Hallokes,
    Blij dat de 1ste dag al zo goed meegevallen is, maar inderdaad die draden dat is
    het een en ander hé! Geniet nu nog maar van al het moois dat daar te zien is .
    xx ma en pa